<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Ont i tassen!

fredag 23 november 2007

Hej,

igår fick jag äntligen leka med flocken igen! Det var så himla roligt och jag bara sprang och sprang. Sen gjorde jag illa tassen och då blev det jättesynd om mig. Husse fick bära mig till bilen och när vi kom hem ville jag inte stödja på mitt onda ben alls utan låg i min säng och pep. Husse tyckte jättesynd om mig så matte fick komma hem och åka till djursjukhuset med mig för att kolla så jag inte brutit mitt ben. Liam och Oscar's supersnälla husse Michael körde oss och Oscar fick också följa med för att ta en vaccinationsspruta. Stackars Oscar! Jag blev lite skraj att jag också skulle behöva ta sprutor så jag tillfrisknade ganska fort och gick utan att knappt halta fram och tillbaka framför veterinären. Men när veterinären Marte klämde på min armbåge skrek jag och försökte gömma mig i mattes famn. Det var inte så roligt. Men jag har inte ont i benet nu längre. Jag fick smärtstillande men jag tror inte att jag vill ha det. Jag vill nog mest ha kramar för det blir man frisk utav. Och kanske ett ben att gnaga på. Matte sa att man kunnat köpa ganska många ben för 900 kronor som nu gick till veterinären istället. Jag fattar inte varför, hon klämde ju bara på min onda armbåge. Jag hade hellre velat ha ben!
/Justus

  1. Anonymous Anonym said:

    Stackars dig Justus, hoppas du mår bättre. Be matte och husse sätta på barnkanalen så kan du ligga i soffan och titta på TV hela dagen!

  1. Anonymous Anonym said:

    Hoppas du snart blir bra i tassen så att vi kan busa på fältet igen!!!
    Fyyy vad dyrt för din husse och matte, bara för lite kläm på tassen...

  1. Blogger Anna said:

    Jag är redo för bus igen! Jag har så mycket myror i kroppen efter att ha legat i soffan och gosat med matte och bara tagit tråkiga koppelpromenader, nu vill jag springa loss!
    Ja, barnkanalen är nog för mig. Matte sa att jag var omogen när jag stal hennes mobiltelefon bara för att hon skulle gå och handla. Vaddå BARA gå och handla, jag var ju ensam i minst 20 minuter!
    Tack för hälsningarna, kompisar!

  1. Blogger Matte och Mamma Memphis said:

    Hej Justus!

    Tack för de roliga kommentarerna i vår blogg! Du kan ju alltd fråga din amtte om hon kan sätta lite salva på ditt onda ben? Det hjälper säkert!

    Bianca hälsar att hon gärna vill busa nångång.

    PS. Din blogg är himla kul att läsa.

  1. Blogger Anna said:

    Till Mamma Memphis och hennes matte:

    Åh, tack för tipset! Salva på benet tycker jag låter jättebra! Mums!!

    Och ja, hälsa Bianca att hon gärna får komma och leka. Vi brukar busa varje morgon nere på Ribban, det är jätteroligt att få leka med alla whipparna.
    /Justus

leave a comment