<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

För husse och matte

onsdag 21 november 2007

Så här skriver Lotte Zenkert i tidningen Barometern: (jag fetar det viktigaste..)

"Whippet. En ljuvlig ras som är få förunnat att ha. Och tur är väl det för whippet är speciella. De ska ha mjuka kuddar, duntäcke, tillträde till alla sängar soffor och fåtöljer. Gillar att ligga högt och varmt. De ska ha oxfilé ibland och råa äggulor och olivolja när de blir magra över ryggen. Och mycket mys och kärlek, smek och kel. Samtidigt ska whippet ha en stor portion frihet. Frihet att gå på mördarjakt efter harar och kaniner, jaga trasor på racebana. Explodera i ett tjurrus, slita strupen av en mus, gasa efter en fågelflock och få explodera i ett moln av fjädrar. En whippet ska ha full frihet, luft under vingarna och samtidigt omedelbar närhet med värme och duntäcken. Som en doktor Jekyll och mr Hyde är denna hund två i ett. Ett monster i ena stunden och en dekorativ inomhushund i den andra. Kan man inte erbjuda whippeten allt detta samtidigt borde man vara förbjuden att inneha denna världens läckraste hund."

Jag tycker husse och matte borde följa det här lite mer!

  1. Blogger Matte och Mamma Memphis said:

    Den här matten har läst och begrundat. Oxfilé och mördarjakt är det ju klent med, förstås... Kompenserar så gott jag kan med grisöron och LC!

  1. Blogger Anna said:

    När jag blir stor ska jag också få följa med på LC men än så länge får jag nöja mig att tjuvjaga duvor i parken... Och grisöron får jag aldrig heller, matte och husse tycker att dom är för äckliga. Men ben får jag! Massor av ben, det gillar jag!

leave a comment