<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Med matte i Dalarna

onsdag 21 november 2007

Tjena!

Nu har jag varit ute och rest igen. Jag är ganska världsvan om jag får säga det själv. Jag har varit i Dalarna med matte och hälsat på hennes föräldrar. Dom är snälla mot mig. Det är jätteroligt att vara där och jag var bara lite rädd för min håriga kusin Devil. Jag vågade till och med gå en promenad med honom. Fast mattes stora lillebror hade honom i koppel för annars hade han nog ätit upp mig. Mattes pappa hade nog också kunnat äta upp mig när jag råkade äta upp hans nya skogstidning. Kunde väl inte veta att den var hans ju! Han sa att matte borde uppfostra mig. Undrar vad det betyder?

Matte fyllde år i fredags så hon fick det här fina benet som frukost på säng från mig. Man ska bara ge presenter som man själv vill ha. Och kan få tillbaka.


Jag är lite kär i mattes mamma. Jag tycker om att leka med henne och så följer jag efter henne vart hon än går. Ibland får jag knäckebröd och ost av henne, då blir jag extra glad.


Jag fick två mjuka täcken att ha i min bur. Men mest tyckte jag om mattan i alla fall. Den är liksom jättegod att slicka på.


Skogens Konung


Mitt favoritställe under stor-tallen. Det finns jättegoda rötter som man kan gräva upp där. Och nu var det fritt fram för dom där stora kossorna som betade där i somras var borta. Tur!


Jag fattar inte varför dom har hängt fläsksvålen så högt upp?! Matte sa att det var fågelmat men jag vet minsann att grisar är hundmat. Så det så!


Stilig kille blickar ut över sjön.


Snö måste vara världens bästa grej! Det är så himla gott att äta! Och bara att öppna munnen och liksom kara in det.


Tjiho va jag är snabb! Skönt att ha täcke på sig när det är kallt ute. Jag fick ett nytt fint täcke av mattes mamma med reflexer på sidan, jag är jättesnygg i det! Foto kommer snart.

leave a comment