<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Morgonpromenad på Ribban

tisdag 23 oktober 2007

I morse var jag på promenad nere på Ribban. Matte och jag fick åka med Liam, Oscar och deras husse Mikael.


Liam är min stora idol och jag gillar att springa efter honom.


Vi träffade Rizzla, Axa, Molly och deras matte Cecilia. Här är hela flocken.


Rizzla, Oscar, Liam och jag. Visst är vi snygga?


Vi sprang och busade jättemycket! Molly, den lilla terriern, blev lite sur på oss whippar för att vi kan springa jättefort.


Glada hundar! Molly, Rizzla, Liam och min snygga bakdel.


Rizzla och födelsedagspresenten Axa. Jag vill också få en whippet när jag fyller år. Eller en kattunge. Eller en häst. Husse ska ta med en hem från Island har han lovat mig.


Mat på pinne!


Oj vad Rizzla kunde gräva! Det bara sprutade sand! Bäst Liam passar sig så han inte blir begravd. Det var jätteroligt på stranden. Vi ska åka dit imorgon också har matte sagt. Jag längtar efter det! Och så längtar jag efter husse. Hoppas han kommer hem snart.

  1. Anonymous Anonym said:

    Hej Justus! Härligt att se hela gänget samlat igen. Tur att du kan ha lite roligt utan husse! Jag saknar dig väldigt mycket ska du veta. Jag såg några hästar i en hage idag när vi klättrade upp på en vulkan. Vulkaner är jättespännande! Den var fortfarande varm om man grävde lite med handen. Annars har jag sett lite hundar också men ingen whippet. Ska bli mysigt att krypa upp i soffan med matte och dig när jag kommer hem. Det är hemskt kallt här. Vi ses snart killen! Hälsningar husse

  1. Blogger Anna said:

    Hej husse!
    Lovar du att du kommer hem snart? Jag saknar dig jättemycket! Matte saknar också dig sa hon men jag tror att hon bara gillar mig. Gillar mig mest i alla fall. Jag är ju en whippet.
    Det hade varit roligt att vara med dig och gräva. Sanden var inte varm på Ribban. Jag tycker bättre om varm sand. Men bäst tycker jag om att mysa i soffan så skynda dig hem nu så vi kan mysa alla tillsammans. Du vet att jag inte gillar när flocken är splittrad. Faktiskt. Tills dess så håller jag soffan uppvärmd.
    Blöta pussar från Justus

leave a comment