<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

En söndag i höstsolen

söndag 23 september 2007

Den här helgen har jag varit nere på hundfältet både lördag och söndag! Det har varit grymt att få springa, alla hundar bara jagar mig hela tiden. Idag träffade jag en Italian Greyhound som sprang fort!

Här står jag lite snyggt så att husse får fota mig.

Sen ville matte att vi skulle öva lite på agility-banan. Det har jag ju provat på under valpkursen. och jag har klarar det galant nu! Matte tyckte att jag var jätteduktig! Jag fick ju korv efter varje hinder så det är klart att man fixar det då...

Det här är ju riktigt kul! Ge mig korven!

Tunneln var lite läskig, men nu är det lugnt. Jag ser husse där i andra änden!

Jag flyger!

Kom igen då matte, hoppa så här högt om du kan...

Hmm...Slalompinnarna var lite knepiga.

Sen gick vi hemåt, träffade husse och mattes kompisar Kristin och Henrik på vägen. Dom stod och snackade jättelänge, skittråkigt. Men jag hade ögononen på några änder som som såg smaskiga ut. Mat som bara går där liksom! När vi kom hem blev jag trött och lade mig och solade i min säng. Mysigt.

  1. Anonymous Anonym said:

    Tjena Justus!
    Jag ser att du har talang för agility! Här i Trönö har vi bara leksaker, småcyklar, hinkar och jordhögar att hoppa över.
    Mamma Floppy och jag jagade några canadagäss idag och vi fick snabbt hjälp av den springande springer Brindi. Förresten så springer jag nästan lika fort som mamma numera. Nu får du ta och snacka med din husse och matte så att du får komma på en utställning och träna lite hur det går till.
    Ha det bra
    syrran Peggie

  1. Anonymous Anonym said:

    Ja oj vad du är duktig Justus! Nu blev jag jättesugen att gå på agility igen. Jag har gått två kurser. Vi kanske skulle gå tillsammans nån gång! Det hade varit kul!

  1. Blogger Anna said:

    Hej Oscar,
    ja du kanske kan lära mig lite saker som tex den där hemska vippbrädan som husse ville att jag skulle gå på. Vi kanske kan gå tillsammans om du lovar att inte retar mig för att jag inte är lika modig som du. Vi kanske kan ta det när det blir varmt ute igen, jag gillar inte när det regnar och blåser i sidled... Appropå det så ska du få se hur det såg ut igår när dom tvingade iväg mig till den där valpkursen, hua! Jag lägger upp en bild senare idag. Hörs!

leave a comment