<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Lördag med husse på fältet!

lördag 25 augusti 2007

Idag fick jag återigen pröva på att träna på att cykla med husse. Han har en jäkligt tuff racercykel som ser lika snabb ut som jag! Men det gick inte så bra idag heller, jag fattar inte riktigt varför jag ska vara tvungen att springa bredvid. Kan inte jag också få cykla? Försökte hoppa upp på cykeln med det fick jag tydligen inte. Jaja, vi får testa nån annan gång. Jag fick i alla fall posera och se så tuff ut som jag kunde framför husses cykel.




Sen tog vi bussen istället ner till fältet. Där träffade jag Twiggy, som kommer från samma kennel som min tjej Daisy! Twiggy var också rätt snygg faktiskt, och mycket snabbare än mig. Vi lekte som tusan en stund tills vi blev helt utmattade och sen stod vi och spanade lite på andra hundar.

Sen gick hon hem och det blev lite tråkigt. Jag fick springa efter bollen och leka med lite annat skräp tills det kom fler hundar jag kunde springa ifrån. Efter det gick husse och jag hemåt. Vi mötte upp matte (jippi!) på Musashi där dom åt sushi. Jag fick inte smaka såklart och blev lite sur...


Fintad!

  1. Anonymous Anonym said:

    Hej!
    Cykla är läskigt i början. Jag får inte skälla på cykeln för min matte. Hon har skrivit tips i Liam & Oscars blogg om hur hon gjorde för att jag skulle sluta skälla..
    Nåja, det var faktiskt jag som själv valde att sluta skälla, hon ska inte tro något annat!

  1. Anonymous Anonym said:

    Tjena brorsan!
    Idag har jag varit på utställning, sprungit runt runt och försökt få tag på godis som matte, din gammelmatte, höll i handen. Efter många varv fick jag det till sist men då hängde min tunga lika långt ner som på dig och din polare Twiggy. Jag fick även ligga i knät och mysa och hälsa och spana på massor av andra konstiga hundar. Nu ska jag lägga mig i soffan för att vila ut ordentligt för i morgon har jag hört att vi ska vi iväg på utställning igen. Ingen rast ingen ro för en Whipp i sina bästa dar....
    Matte har en sådan där "springer" på cykel men den får jag visst inte pröva än, jag är lite för liten men jag har hört att den funkar jättebra!
    Ha det bra i storstan broder och tänk på syrran på landet ibland
    Peggie

  1. Anonymous Anonym said:

    Jaaa, cykla är jätteläskigt! Förstår inte alls varför man ska det? Men matte ska träna mig säger hon... får väl se hur det går.

    Min brorsa Oscar, han är galen. Han älskar att springa bredvid cykeln... jättekonstigt...

  1. Anonymous Anonym said:

    Grattis Justus på namnsdagen önskar mamma Floppy och syrran Peggie och alla andra i Trönöcity. Hoppas du haft trevligare än oss, vi har tillbringat hela dagen på utställning igen, stå och stirra på en gobit man inte får och sedan springa varv efter varv med en flåsande matte i snöret. Hon har ingen kondis fast vi är ute och går långa promenader med henne varje dag. Fast lite kul är det ju också massor att titta på. Bäst är ändå att få komma hem och springa ut på fältet! Ha det bra och fortsätt "bloggandet", det är så kul att veta vad du har för dig. Floppy och Peggie

leave a comment