<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Min första Midsommar i Dalarna!

onsdag 27 juni 2007

Hej,

då var man tillbaka från semestern då. Inte så kul att vara i stan igen men det var skoj att träffa Nallis som jag saknat ganska mycket. Matte har kört honom i tvättmaskinen så han luktar lite konstigt men han är helt ok ändå.
I alla fall så har jag och husse och matte varit i Dalarna över midsommar. Vi var på ett fint ställe som heter Rophälla där mattes mamma och pappa och bror och hans fru och min kusin Devil bor. Det var jätteroligt att få springa lös men jag var lite rädd för den där Devil, han var ju så stor så han hade nog kunnat äta upp mig om han velat det! Devil fick ett ben av mig så vi skulle bli kompisar...


...fast matte fick ge honom det för jag vågade då inte! Jag fick också ett ben men mitt var lite mindre:



Jag sprang jättemycket hela tiden. Här jagar jag husse som numera inte har en chans mot snabba mig!


Jag träffade några nya kompisar också. Elin och Johan och Jon, dom var snälla tyckte jag. Jag fick sova i deras famnar och det gillade jag. Här gosar jag med Jon.


Men jag slappade inte bara, jag hjälpte till med både det ena och det andra. Här viker jag och matte ihop flaggan. Tänk att den var så stor när den kom ner till marken!


Kolla in bilderna från Fäbon och från Trönö, jag har så mycket att visa!
Hej då!

leave a comment