<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Bad var det ju!

söndag 3 juni 2007


Jag blir så trött när man hela tiden måste bada, jag menar ska det vara nödvändigt att behöva göras ren när man nyss har lyckats få lite doft på pälsen?


Men det är lite mysigt när vattnet är så där skönt varmt och jag slipper bada ensam.


Här får jag mina tassar fixade.


Jag har tagit efter husses dygnsrytm och vill sova lång in på förmiddagen. Här vilar jag och matte på soffan.


Min husse har gått ner flera kilo av att springa in och ut med mig varje dag och hans ölmage har ersatts av en Whippet!


Och om mina ben fortsätter växa i den här takten lär husse inte hinna med mig länge till! Kolla in skronkarna, snart kan jag springa ikapp greyhoundblandisen Nikita på fältet!

Hej då!

  1. Blogger Miro og Zelda said:

    Hei Justus! Jeg ser av bloggen at vi har mye til felles, du og jeg. You Rule! Hilsen din bror Miro i Oslo
    ;-)

  1. Anonymous Anonym said:

    Hej!
    Justus det var kul att få rapport om vad du har för dig. Hur går det förresten att vara ensammen, din bror Miro tycker inte om det men Ragge i Gävle tycker att det är ok. Nu har du ju kommit upp i matchvikt. Dina bröder och syrra som bor kvar i Trönö har också haft lite magtrubbel. Du kan ju hälsa din husse och matte att springa ut med en vad är det mot att springa ut med fem som måste ut SNABBT och dessutom inte samtidigt. Jag hoppas verkligen jag får träffa dig när du kommer till Dalarna runt midsommar. Hur tycker du förresten att det fungerar att gå i koppel?

  1. Anonymous Anonym said:

    Hej!

    Kan bara inte låta bli att titta in då och då och läsa denna charmiga blogg om Justus. Han är en "hjärtekrossare"!!!!
    Hans mammas syster hälsar att om han vill lära sig lite fler hyss är han välkommen på besök i Norrland - hon har ALLA recept:-))!!(Fast så data-intresserad som Justus verkar fixar han det nog via mailen:-))!!)
    Här går vi annars i väntans tider........i början på Juli föds det fler ras-fränder:-))!!
    Ha en skön sommar önskar "släkten i norr"!!!

  1. Anonymous Anonym said:

    Mamma Floppys uppfödare är lika förvirrad som vanligt!!
    Bäst att reda ut begreppen............
    Hon som kan alla "bus-recept" är ingen annan än Justus moster, "Kerstin"!

leave a comment