<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Livet på en pinne: Magsjuka, hundar, solsken och havsbrus

måndag 28 maj 2007

Nu är jag här igen, vänner! Jag har haft en lite turbulent tid, magen har krånglat hit och dit men nu känns det bättre. Jag har i alla fall haft roliga dagar med matte och husse. I lördags var vi nere vid havet där det finns ett stort fält där såna som jag kan springa fritt. Det var så oändligt stort!

Det var roligt att springa omkring där och jag fick träffa lite andra hundar också! Det var mest stora hundar, och det var lite läskigt, men väldigt spännande. Jag träffade en Rhodesian Ridgeback som var jättesnäll! Jag fick leka lite med henne men jag tror att hon tyckte jag var lite jobbig. Sen kom det en lite läskig hund och då fick jag gömma mig mellan husse och mattes ben. Där kände jag mig trygg.

Här är en bild på mig framför Turning Torso. Stiligt va?

Här jagar jag husse. Han hade inte en chans!


Sen gick vi ner till havet som jag fick se för första gången och jag frös lite där. Men det var skoj att åka på rumpan nerför sanden. Vattnet vågade jag inte känna på, verkade väldigt kallt. Brrr!

Jag har också varit hos veterinären och fått min 12-veckor vaccination. Jag klarade det jättebra tyckte matte och husse. Vi fick vänta ganska länge pga en katt som var akut sjuk men det gjorde inget för jag fick sova i mattes knä, vilket jag gillar. Det var många hundar där, jag såg en hund som kissade på receptionsdisken, hihi!

  1. Blogger Love Raw ~ Karolina said:

    Men vilka fina bilder. Whippetar är Magiska, så är det bara. Blir jättemottiverad att själv skaffa en.

leave a comment