<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

1 Maj och jag får inte demonstrera

tisdag 1 maj 2007



Idag är det en dag som kallas för Arbetarnas Dag och eftersom min ras, Whippet, kallas för "The Poor Man's Racehorse" tyckte jag att jag kunde få följa med min matte på torgmöte. Det tyckte inte hon var en så bra idé så jag fick stanna hemma och vakta min nalle och husse istället. Vi lekte lite och sen kom matte hem och lekte med oss också. Vi gick till parken där jag käkade lite gräs. Jag gick hela vägen hem alldeles själv och min matte säger att jag är en stor och duktig kille. Jag var inte lika duktig när vi skulle klippa mina klor som jag är väldigt rädd om, men efter en stund orkade jag inte protestera och matte fick klippa som hon ville. Tänk att hon alltid ska bestämma! Nu på kvällen har jag badat i den lilla gula baljan i badkaret. Husse säger att jag luktar jättegott så det var värt allt det blöta. Och så fick jag gosa lite i en jättestor handduk i mattes famn och det tyckte jag var mysigt.

  1. Anonymous Anonym said:

    Nästa år får du säkert följa med och demonstrera, fast då får du knappast plats i mattes knä omsvept i en härlig badhanduk eller kanske får du det, ni whippar har ju en förmåga att göra er små om det behövs!

  1. Anonymous Anonym said:

    vilken liten goding du är! Matte och husse är lyckliga som får ha dig!

leave a comment