<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

LC-prov

måndag 5 maj 2008

I lördags följde husse och jag med Katarina, Michael, Liam & Oscar till Sjöbo för det nationella Lure Coursing provet. Jag fick ju inte vara med och tävla eftersom jag inte har tagit min licens ännu. Vi åkte jättetidigt på morgonen, det var alldeles dimmigt ute så Katarina såg knappt vägen. När vi kom fram var det en massa andra whippar där, en till whippet som hette Justus! När dom skulle testa banan fick jag springa testlopp, det var super! Det var nåt krångel med motorn som drar luren så jag fick springa om några gånger. Husse och Michael sa att jag sprang jättebra!

Här släpper Michael iväg Oscar snabb som ett spjut!


Valborg och R-tan hade jättefina dressar på sig, tigerränder är verkligen det snyggaste!


Liam var så peppad på att springa!


Kom igen nu husse, släpp iväg mig! Jag ser ju luren!


Tjihoo, där stack Liam!


Jag busade med Nokia


Det var lite kallt ibland, då var det skönt att sitta i Michaels knä. Det var en jätterolig dag! Jag vill springa mer LC snart!

  1. Blogger Jenny,Nokia och Leo said:

    Du kommer att fixa licensen lätt som en plätt killen. Vi ses väl på nästa träning i Flyinge??
    Hälsar Gråbo o Nokia

  1. Blogger Kattalena said:

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

  1. Anonymous Anonym said:

    Klart att du ska va med på nästa LC-träning! Det är ju kul ju!!!
    Du har nog inte riktigt insett hur kul det är, inte som vi ;-) Men det kommer nog. Då blir det inte mycket mys och rulla sig i gräset bredvid banan... då får du sitta i bilen och tjuta taggat precis som vi.

    Himla bra bilder! Tur att din husse kom ihåg att ta med kameran - till skillnad från vår husse & matte som glömde sin... de är hopplösa ibland.

leave a comment