<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Vernissage och vinter

måndag 24 mars 2008

Förra helgen hade matte vernissage för sin examensutställning. Jag fick inte vara med under själva vernissagen, då var jag hemma hos Emma och Tove (vilket var jättemysigt). På lördagen kom matte och husses kompisar Johan och Elin och hälsade på. Det var roligt, jag fick följa med till utställningen där det fanns en massa boxar som man kunde hoppa omkring på ! Jättefint matte!

Här poserar jag på nummer 4!


Sen åkte vi ner till fältet en sväng. Dom andra åt matsäck, jag fick skinkan från husse och mattes mackor. Det var toppen!

I fredags kom mattes föräldrar och hälsade på, dvs min favorit Britta! Jag får alltid ligga i hennes knä. Vi var på mattes utställning igen, samt en tur ner till starnden för lite bus. Jag skulle egentligen fått prova på Lure Coursing igår, men vädret hade varit så dåligt så marken skulle förmodligen inte hålla för en LC-träning. Hoppas det blir bättre den 5:e!


Kom igen då, nu busar vi!

Tjihoo!

Jag gillar att springa efter bollen! Hur länge som helst.

Idag blev det en tur ner till stranden med Oscar & Liam. Husse hade ingen kamera med sig så ni får kolla på bilder på Liam & Oscar's blog.

Jag blev jättetrött av allt springande, så när jag kom hem däckade jag i min fåtölj.

  1. Anonymous Anonym said:

    Hej Justus!

    Tänk att du fått gå på venissage, inte illa. Det verkade vara jättespännande. Jag tror du kommer att tycka om lure-coursing. Din syster Peggie ska få pröva nästa gång. Vill du förresten ha en galgovalp? Jag kan skicka Ibis i ett paket. Vi hade det så lugnt innan hon flyttade hit och gissa om hon har vassa tänder, sådana vassa har inte vi Whippar när vi är små. Hon växer så det knakar, snart har hon växt om oss. Matte säger att hon kommer att lugna ner sig men jag tvivlar.... fast hon sover ju mycket också. Ha det bra
    önskar mamma Floppy

leave a comment