<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Min första LC-träning någonsin.

lördag 5 april 2008

Idag har jag varit på något jätteroligt; min första LC! Det var jättemånga vinthundar där, 55 lopp och 69 hundar anmälda. Jag skulle vilja vara i Flyinge varje dag!


Här står jag och konfererar med Oscar som ger fina tips om hur man ska göra när man jagar trasa. Han är en rutinerad springare.


Liam var en av de första att starta. Tur det för han var himla peppad. Liam är jättetuff, jag tror faktiskt att han dödade den där dumma luren.


Jag hade startnummer 10. Eftersom det var första gången för mig på LC-fältet så fick jag springa ensam. Husse & matte trodde inte att jag skulle fatta galoppen eftersom jag var ganska intresserad av att gräva och äta gräs men när jag fick syn på luren så ville jag bara ifatt den.


Matte släppte mig vid starten. Här står vi tillsammans med Michael som gav oss lite råd om hur det skulle gå till.


Oj, var roligt det var!!


Jag liksom flög fram!


Snart har jag dig, din dumma lur!


Nästan i mål. Alla sa att jag var jätteduktig, det här var bland det roligaste jag gjort!


Det där med munkorg var ju inte så himla skoj... Här är Izak som försökte ta av sig sin.


Så här glad blev han när han fick springa utan den där dumma stålsaken!


Här är en saluki nästan ifatt luren.

  1. Anonymous Anonym said:

    Hejsan Justus, jag ser att du är en hejare på att springa, och med tanke på alla race på stranden med dina polare så kan du ju inte vara annat än vältränad. Matte hade tänkt att jag skulle få pröva på lure coursing imorgon men sen sade hon att det var något annat på gång så jag får vänta!
    Ha det bra önskar syrran Peggie

  1. Blogger Miro og Zelda said:

    Så gøy, Justus! Du er dyktig! Marte har lovt at jeg også skal, men de er litt dårlige på å arrangere treninger her.... Snakkes/-Miro

leave a comment