<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Vinthundsträff

måndag 10 mars 2008

I söndags var det dags för vinthundsträff i Käglinge utanför Malmö. Vädret var jätteskönt, jag frös inte alls. Det var en massa roliga hundar där.
Liam var ju där såklart!

Här står Nimbus och spanar efter nåt lämpligt att jaga ikapp.

Liam vilar lite i solskenet.


Det är jobbigt att vara vinthund ibland ...Här vilar sig greyhounden Ida (tror jag att hon hette)Stiliga Skotska Hjorthunden Jackie och en Borzoi.

Jag och Galgon Belita.

Ville och Liam springer med pinnen. Jag var där och snodde den ibland. Liam brukar helt plötsligt släppa pinnen framför sin husse och då passar jag på att sno den! Ha, smart va? Fattar inte varför han gör så?

Jag bekantade mig med en Greyhound.


Greyhounden Nisse jagar Galgon Belita. Full fräs.


Liam var lagkapten.


Fina Skotska Hjorthundar. Jackie och Inna.


Borzoi.

Jag smyger lite.


Ville (som är nästan lika gammal som jag) och Nisse jagar mig nerför backen. Hua!


Oscar och Whippettiken Dimma hälsar på varandra.

Greyhounden Nisse.


Ville och jag springer ikapp. Det var en superkul dag!

  1. Blogger Kattalena said:

    Vilka fantastiskt fina bilder!!!!

  1. Anonymous Anonym said:

    Visst var det kul! hälsar Ville.

leave a comment