<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

Lördagsrace på Ribban

lördag 23 februari 2008

Idag har jag varit på Ribban. Matte och husse väckte mig imorse och frågade om jag ville träffa Liam och Oscar och då blev jag alldeles stollig, jag blev så himla glad!

När vi kom ner strosade vi i några sekunder.


Sen blev det full galopp över sanddynerna.


Liam hittade en jättebra pinne som vi busade med.


Spring!


Skutt!


När vi leker går det hett till, vi kör så det ryker!


Vi brukar jaga varandra, det är jätteroligt!


Tjiho!


Och tigern smög sig på sitt byte...


Det blåste jättemycket men om man är smart, som jag, så vänder man bara rumpan mot vinden.


Vi träffade en lurvig bjässe som inte hade en chans att hinna ifatt oss.


Såhär har jag sett att husse gör när han spelar skivor.


Det lät inget om den här grejen men den funkade jättebra som frisbee.


Flying whippets!


Jag leder!


Puh va trött jag var när vi kom hem! Slocknade och sov som en stock, det var en bra dag på Ribban. Jag gillar verkligen att leka med Liam och Oscar.

  1. Blogger Miro og Zelda said:

    Wow, det nederste bildet ser presis ut som Miro! Håper vi kan treffes på et valpetreff...Det hadde vært morsomt:-)

  1. Anonymous Anonym said:

    Husse och matte tycker att jag ser farlig ut på 6:e bilden.
    Men inte är du rädd för mig inte?
    Du är ju cool. Husse och matte är lite mesiga av sig...

    Jag tycker att det är en fantastiskt snygg bild! Verkligen action alltså.
    Det är supertoppen att busa med dig!
    Hoppas att vi snart åker till stranden igen!

  1. Blogger Anna said:

    Pffftssssss! Skulle jag vara rädd?! Nu tycker jag nog att din husse och matte får tuffa till sig lite, fattar dom inte hur vi leker? Vi är ju bara tuffa ju, det är ju på skoj som vi jagas och bråkas. Jag tycker att du ser jättehäftig ut, så vill jag också se ut när jag blir stor.

    Jag tycker vi är himla snygga, det är nog därför det blir snygga bilder på oss. Matte säger att jag är söt men jag är inte söt, jag är snygg.

    Jag längtar tills vi kan leka nästa gång, då ska vi köra så det ryker! Det är så himla roligt att busa med dig, Liam! Hälsa din husse och matte att jag faktiskt är stor och tuff nu, i övermorgon är jag ett helt år gammal.

leave a comment