<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d240597579215014083\x26blogName\x3dJustus\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://justusthewhippet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://justusthewhippet.blogspot.com/\x26vt\x3d8204391865175114521', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Justus

the Whippet

måndag 4 juni 2012

Hej! Här har det hänt grejer, så många saker att jag inte vet vart jag ska börja! Men jag har flyttat ett par gånger (tillsammans med matte såklart!) så nu bor jag i Stockholm med matte, min nya husse och en liten människovalp. Den där valpen är en läskig liten typ, den låter verkligen jättehögt. Och det är orättvist för det får mat så fort den piper, jag piper och piper men ingen ger mig godis. Eller jo, min husse är svag för mig och skämmer bort mig riktigt mycket men det säger vi inte till matte. Husse är min bästa kompis och när han är på jobbet står jag i vardagsrumsfönstret och spanar efter honom och sen när han kommer hem så dansar och sjunger jag av glädje. På dagarna går jag promenader med matte och valpen och när husse kan följer han också med. Jag gillar vårt område, det finns massor av träd och vatten jag kan bada i men jag saknar att springa utan koppel och jaga smådjur som jag gjorde i Dalarna. Britta brukade säga till mig att jag inte fick jaga hararna ute på åkern och absolut inte springa långt bort men jag struntade ofta i det och drog på egna äventyr. Då blev Britta sur på mig men inte så länge för hon kan inte motstå mig - en kommer långt på att vara söt :)

Valpen och jag brukar hänga på golvet. Jag är inte ett dugg avundsjuk på valpens matta.


I Västertorp fins en skulptur av mig och min husse :)

Vinterviken med husse


Jag gillar att sola.

Visst är jag snygg!

På promenad runt Årstaviken med husse och gänget.
Svalkar tassarna i Trekanten.

Bad i Vinterviken.

Solkatt på balkongen.
Människovalpen har en bild av mig på magen, snyggt om ni frågar mig!

Nej jag är inte avundsjuk!

Finaste långnosen säger min matte, jag kan inte annat än hålla med!





  1. Anonymous Oscar said:

    Justus! Så kul att du har bloggat!!! Så bra du har det! När människovalpar växer up tappar de många godsaker på golvet! Missa inte det!

  1. Blogger Anna said:

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

  1. Anonymous Justus said:

    Oscar gamle kompis! Jag ser fram emot att människovalpen ska vara till någon nytta, hoppas den kan slänga till mig lite korv för det tycker jag det är för lite av på golvet hemma hos oss. Hoppas du har det fint och att du får din dagliga Dentastix :) Hälsa familjen från mig!

leave a comment